söndag 4 mars 2012

,En vanlig söndag

I går fikade vi ute både på förmiddagen och eftermiddagen. Däremellan satt jag i solen och virkade. Det gick inte lika bra idag. Även om solen tittade fram genom diset lyckades den inte värma till behaglig sitt-temperatur. Men det gick att gå runt i trädgården och plocka björkris som blåst ner och låg i drivor på gräsmattan. Nu ser det mycket bättre ut. Klippte även bort vissen kärleksört och tittade på mina julrosor.

Till lunch blev det MISSTAG. Skulle gå efter lite kyckling ur frysen. Vilken rysare när jag får upp paketen och den innehåller "partybitar" dvs färdiglagade vingar. Blä!! Men visst är det så att man får äta upp sina misstag.
En stor del av eftermiddagen har jag ägnat åt att sticka på den jumper jag tänkt ha färdig till sommaren. Den har ett mönster med hålvarv och flätor mellan resårstickningarna. Igår upptäckte jag att jag hamnat fel med flätan och fick repa upp. Men nu är jag ifatt och rätt blev det.

Kära maken har slöjdat till mig. På varje ställe vi bott har han fått sätta upp något som jag kan hänga alla löjliga och billiga halsband på. Hängarna brukar bli kvar när vi flyttar. Men nu har jag fått en ny hängare som mycket passande sitter på väggen i min "walk in closet" (heter det så?)


2 kommentarer:

  1. Det har varit minusgrader hela dagen hos mig även om solen skinit. Har bara gått halvmilen idag. Sen har det varit inomhus med städning efter fyrbentingen.

    SvaraRadera
  2. Mina julrosor är inte i blom ännu :)Hoppas de kommer, gillar dem skarpt :)

    SvaraRadera