söndag 11 mars 2012

Nostalgi och vårkänslor

Fram mot kvällen igår började vi fundera på om vi var hungriga. Bara att tänka så visar väl på att vi egentligen inte var hungriga eller behövde mat. Vi var nog ganska fullproppade av fikabröd och grillad korv med bröd från besöket på campingen.
Men eftersom det inte var något vi ville se på TV blev vi sittande framför brasan. Gissa om det är mysigt. Trots allt kan så var det väl så att vi var lite sugna på att stoppa något i munnen medan vi satt där med korsord och stickning. Då kläckte kära maken en idé. Vi hade fått med oss en påse bullar hem från campingbrodern. Så nu bjöd kära maken på mjölkchoklad och bullar. Det påminde verkligen om barndom. Det hände inte ofta men någon gång ibland kunde det bli just mjölkchoklad och bullar.


Hade bestämt mig för sovmorgon idag. HA!! Vaknade 04.45 och kunde inte somna om. Så jag låg och tittade på hur dagern kom innan jag gick upp och fixade tidig frukost.
Men solen skiner och värmen stiger. Det passar alldeles utmärkt att tvätta bort alger på husvagnstaket. Gissa vems uppgift det blev.

Själv har jag suttit en lång stund i solen och bara njutit av värmen. Men för skams skull måste ju även jag göra något. Det fick bli kameran. Förutom att kolla in kära maken, kollade jag runt på vad som händer i trädgården.

Krokusen är så vacker nu där den tävlar med snödropparna om att dra blickarna till sig.


Precis när jag tänkte gå in med kameran fick jag syn på en fjäril, eller fly kanske. Den var visst lite seg. Väckt av värmen men fick inte tillräckligt för att orka riktigt.

1 kommentar:

  1. Fina bilder du fick till.
    Vådan över att vakna för tidigt kan bli stor. I alla fall om man är flygfä.

    SvaraRadera