fredag 23 mars 2012

Försmak av sommar

+17 grader har det varit i skuggan idag. Då måste man bara vara ute.
Medan kära maken arbetade vidare med min "oas" har jag grävt. Ja inget mastodotntprojekt utan bara försökt ta bort gräset som växer in i staketet. Men det var inte helt lätt. På utsidan av staketet har marken tryckt på så ett tag trodde jag att staketet hade vuxit fast i marken. Nästan 20 cm jord låg mot staketet. Men nu är det borta. Ska gräva en smal rabatt innanför staketet för att låta lökar växa i och så sätta lite acklejor och astrar där.

Gräva, bära jord och gräsrötter, laga mat, servera kyld dryck och köpa lite blommor var vad jag gjorde medan kära maken fixade färdig min oas för morgonfika, lunch och avkoppling.
Men nu är det dags att laga en god middag att avnjuta med både vin och dessert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar