tisdag 13 mars 2012

Oj,oj,oj...

Vaknade med en olustig känsla i morse. Sakta kom det till mig vad jag drömt; min dröm handlade om att jag kom till äldreboendet där jag läser och det fanns inte en enda person där som ville lyssna. Det har sedan gnagit i mig hela förmiddagen. Har valt "Serila gentlemän sökes" att läs/berätta. Den är så lång så ska den hinnas med får det bli referat av vissa valda delar. Lite sanndröm var det. Färre personer än förra gången var på plats. Men det var egentligen bra för det är svårt att ha kontakt med fler än fem i sådan här högläsning.

Inte fick jag bilen som jag trott heller. Handbroms-wiren(?) hade inte kommit som den skulle så nu får jag hoppas på imorgon i stället. (Pengarna kvar på mitt konto ännu en dag)

Dottern ringde och berättade att hon varit hos läkare för sin onda höft och fått en veckas sjukskrivning. Både bra och dåligt. Men hon kan behöva få vara från sitt arbete några dagar.

Allra värst var det när jag satt i fåtöljen och tyckte att den stora fina kaktus (minst 25 år gammal som jag fått av syster när hon flyttade) hade knoppar. Jag gick fram och tittade, jodå flera knoppar på gång men också fullt med SPINN. Nu har jag kollat runt och hittat 7 angripna växter. Just nu finns de i tvättstugan och överösta med såpvatten. Ska duscha dem i morgon och kan på så sätt förhoppningsvis rädda någon av växterna.

Undrar om det kan hända något mer idag?

2 kommentarer:

  1. Bara att säga uj,uj uj. Tråkigt med växterna. Du får väl slänga dem.
    Boken du valt är ju superbra.

    SvaraRadera
  2. Så synd när gamla växter åker på spinn, hoppas du får väck det.

    SvaraRadera