onsdag 14 mars 2012

I sakta mak

Måste börja med min blå krokus. Gick runt en stund på förmiddagen och letade motiv. Alla krokus som kommit upp här i vår har varit vita eller gula. Därför hade jag skrivit upp på min "tänka-på-lista" att köpa blå krokus till hösten, (ja det är ju dags om fem, sex månader). När jag då i gräsmattan såg det här exemplaret blev jag lite glad.


Dagens första uppgift var annars mina spinn-växter. Jag vräkte ju såpvatten över dem i går och nu på morgonen duschade jag dem så det stod härliga till. Iklädd stövlar och regnrock (nästan) spolade jag så hela tvättstugan blev blöt. I morgon lär växterna vara så torra att jag kan vända deras blad och se hur de ser ut. Så det lär väl bara bli att ge en kur till.

När jag ändå höll på med rengöring tog jag en av husvagnsmattorna och tvättade den med textilschampo. Får väl se när den torkar om det blev acceptabelt resultat.

Mer rengöring blev det.

Våra trappräcken är helt gröna av alger och mossa. Kan berätta att grönsåpa fungerade alldeles utmärkt.

Men nu är de inte gröna längre.


Nästa steg blir stålborste och sedan ny lackfärg.

Under dagen har jag haft kontakt med bilverkstaden. Jag saknar min bil även om jag inte behöver den varje dag. Efter mycket om och men fick jag lov att hämta den vid fyra-tiden. Prick fyra var jag där men då hängde den fortfarande uppe i taket. Satt där och väntade drygt en halvtimma innan den var klar. Sen var det nog lite rörigt på deras kontor, anteckningarna till fakturaunderlaget hittade killen inte. Så han tyckte jag kan komma in om några dagar och betala. Det får väl bli så.

Också idag har vi suttit ute i solen och mått så gott.
Visserligen drog det lite runt husknuten men vad gör det.
När jag är riktigt snäll kan jag nog påstå att det börjar synas lite solton i ansiktet.

1 kommentar:

  1. En del har varit flitiga! Jag förtog mig häromdagen, var riktigt lat igår. Nu ska jag ut och shoppa fälgar.

    SvaraRadera