onsdag 29 februari 2012

Mässa

Numera är jag ordförande i Björkenäs Campingförening.
Ett av mina första uppdrag var att delta i Blekinge läns campingvärdars årsmöte. Det var väl i sig inte speciellt upphetsande. Årsmötesförhandlingar brukar ju vara väl förberedda och utan större dramatik (oftast i alla fall). Sen var det info om campingkort och Caravan clubb. Därefter började dagens intressanta del.
God lunch och därefter en mini-mässa som berörde sådant som är användbart på en camping, toapapper, glass, leksaker, campingvagnar, städmaterial, bokningssystem och choklad.
Det delades ut frikostigt med pennor, godis och varuprover. Har nog aldrig gått så väl lastad från en mässa i större format som från denna med 23 utställare. Det var både roligt och intressant att verkligen ta del av vad som visades på varje ställe. Hittade en mirakel-svamp som jag ska se till att jag får hit hem till mig. Årets nya glassorter från tre olika glassfabrikanter smakade inte illa även om GB´s nya hallonglass var i sötaste laget. Godaste besöket var hos menigo. Jättegoda praliner. Gick dit flera gånger. De skrattade nog år mig men hade säkert förståelse för min förtjusning i deras pralinbricka.
Om man samlade signaturer från alla utställare fick man senare delta i utlottning av diverse priser. Senare på kvällen visade det sig att jag vann en ljuslykta
och kära maken som också var med vann ett eldfat. Ett sådant där, som man eldar i utomhus för att träffas runt och mysa.
Efter mässan var det mingel med vin, öl, cider eller vatten, (Jag drack förstås vatten.) och olika tilltugg.
Så småningom bjöds på en trerätters, toast, älgrullader och panacotta.
Kvällen avslutades med underhållning av en "trubadur" som visade upp sina olika underhållnings-koncept. Frågesporten i samband med musiken klarade kära maken och jag med rätt på alla frågorna. För det fick vi en CD av/med trubaduren.

1 kommentar:

  1. Så mycket GRATIS! Ja lite fick ni ju göra för att få så mycket grejer men ändå. Kul.

    SvaraRadera