måndag 12 mars 2012

Ja, det är våren..

Idag var väckarklockan ställd på väckning. Före frukost skulle min bil till verkstaden för fixande av handbroms och byte av handtag till förardörren. Riktigt känner hur pengarna flaxar iväg.
Solen sken i alla fall även om vi fick skrapa rutor innan vi åkte.

Väl hemma igen konstaterade vi att en bofink letat sig fram till fågelbordet, årets första.

Förmiddagen ägnade jag åt en rabatt som fick växa fritt med kirchkål och vad som ville sticka upp förra året. Eftersom rabatten innehåller många lökar, krokus

snödroppar, liljor, och annat smått och gott fick jag ta det varligt blad kvistar. Men det ser lite bättre ut nu. Som sällskap under arbetet hade jag en helt vanlig nässelfjäril. Den höll sig utmed husväggen och marken hela tiden jag arbetade.




Solen värmde verkligen skönt. Det kändes nästan syndigt att gå in för lunch. Det fick bli serverat ute. Lite lä av garagedörren men fullt gass.



Kära maken har husvagnstaket klart, rengjort, vaxat och polerat.

Och nu när solen börjar mattas kan jag inte sitta ute och virka heller. Det är dags att börja läsa på för morgondagens läskraft på äldreboendet.

2 kommentarer:

  1. Åhhh! Det riktigt suger i trädgårdstarmen, men det är lite för kallt ännu. solen går alltid i moln lagom tills jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Så mycket trevligt ni får gjort, ja då menar jag inte utlägg för bilreparationer då.
    Skulle kanske se till att få lite penseér till balkongen men det lockar inte.

    SvaraRadera