onsdag 7 mars 2012

Spökar det?

Medan käre maken har rengjort vattentanken och fixat lite annat smått och gott i husvagnen har jag arbetat inomhus.
Eftersom det är ganska kallt tyckte jag det skulle passa med soppa till lunch. Till den kan det ju behövas bröd. Av den anledningen bestämde jag mig för att provbaka ett par recept som fanns i en veckotidning. (Det händer numera med jämna mellanrum att vi köper dylika publikationer, det gjorde vi aldrig innan vi blev pensionärer. Undrar varför det är så?)
Det ena var ett majsbröd och det andra ett med äpplen och rosmarin. Båda blev både fina och goda. Majsbrödet fick en härlig skorpa också. Vi provade båda till blomkålssoppan.
Medan brödet jäste började jag städa.
Jag gör oftast så att jag städar övervåningen ena dagen och nästa undervåningen. (Det vore ju synd om man tröttnar mitt i städningen)
Nåväl, det var då jag fick för mig att det spökar.
Förra veckan såg jag att det låg något och skräpade på golvet utanför badrummet. Efter någon dag böjde jag mig för att ta upp det. Det var en glasflisa. Knepigt, var kunde den komma från? Jag kastade den och glömde bort det.
Men i dag när jag kom med dammsugaren såg jag något glänsa till på hallgolvet utanför badrummet igen. En glasbit till. Lampan i taket är hel. Spegeln i badrummet bytte vi i september. Kan inte minnas att vi kraschat något över huvud taget på övervåningen. Och jag har både dammsugit och torkat golvet där ett flertal gånger sen vi flyttade in.
Nu kommer jag att kolla dagligen om det dyker upp nya glasbitar. för jag undrar verkligen hur de kom dit.

1 kommentar:

  1. Läskigt. Om det nu är ett spöke, måtte det vara ett snällt ett.

    SvaraRadera