torsdag 15 november 2012

Vänder det nu?

Jag kan riktigt se hur slänten blommar med allsköns lökväxter tidigt på våren för att sedan bli en vacker grässlänt under sommaren. Längst bort är komposten uppmurad och en vacker buske skymmer den. Syrenhäcken mot grannen ska ha växt upp lite men inte blivit risig.

Förresten, visst skiner solen fint?!!

Sen har vi "olyckorna" som inte kom ensamma. Ryggskottet är så gott som över, kan röra mig ganska obehindrat utan värktabletter. Det svullna örat är på bättringsvägen.
Och så den nya olycka. Jag missade min tid på bilprovningen i tisdags. Jag såg mina hundralappar bara blåsa iväg.
Fick en ny tid i december (med tillhörande körförbud i en dryg vecka) Fick ändå rådet att ringa dag för dag och fråga efter återbudstider. Hurra jag fick en tid idag. Blev bjuden på kaffe medan besiktning pågick. (Inga större fel på bilen) Överraskningen kom när det var klart, och jag satte i kortet i kortläsaren för att betala. Besked: betalningen förbetald. Borde kanske köpa en lott eller är det att utmana ödet?

Eftersom det är den 15/11 idag är det av tradition dags att börja planera för jul. (Det ska alltid ske när årets alla födelsedagar är passerade)
Efter att ha plockat upp kalendern ur sin förvaring och noterat alla arbetsuppgifter, skrivit ut dem, klippt isär dem och därefter planerat när de olika sakerna ska göras och satt upp dem på rätt plats kan julfirandet börja!


5 kommentarer:

  1. Är det där förra årets kalender eller har du redan planerat alla aktiviteter? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det årets... Det gäller ju att ha något att göra varje dag medan man väntar.

      Radera
  2. Får börja planera om en vecka. Lite mycket innan. Å andra sidan ska det inte firas hemma. Bara pyntas, och handla vår del av det som ska medtagas. Fast kollegorna kanske kan offra sig och äta lite lussekatter om jag bakar dem....

    SvaraRadera
  3. Ena bilen på jobbet har körförbud pga att besiktningen var glömd - vi är flera som ovetande åkt olagligt. Nu står bilen och väntar på att få bli besiktigad.
    Ska nog boka tid i morgon till min....

    SvaraRadera
  4. Köp en lott ... man vet aldrig! Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera