torsdag 1 november 2012

Som det blev


Igår kväll hade jag bråttom iväg för att städa köket. Så här blev mitt 50-talskök med lite små insatser. Nu kan det duga åt mig ett bra tag framåt.

 Jag hade nog aldrig trott att jag skulle gilla vitt kakel. Men varför inte?!!









Innan käre maken fixade mitt kök har vi haft hallarna som projekt. I den stora hallen är det bara klädhängaren kvar. Det ska sättas upp en hängare i smide. Vi hämtar den från Wira bruk fram i advent.
Men sen har vi en "sluss" alldeles innanför ytterdörren. Den var inte så vacker i färgval när vi köpte huset, men nu är den målad. För att sätta lite extra färg på den köpte jag en dekoration på IKEA. Visste inte om det skulle bli ok. Men nu är den uppsatt i alla fall..


Jo då, ett trevligt blickfång när man öppnar dörren.

Välkommen in!








Avslutningsvis måste jag visa "min" kaktus. Jag fick den av min syster när hon flyttade i början av året. När den stått hos mig ett tag fick den spinn. Oj, som jag har sprayat, duschat och torkat på den. Just nu har den inte en gnutta ohyra men massor av blommor och knoppar.



4 kommentarer:

  1. Mysigt det ser ut med blommorna innanför dörren. kanske jag får ta mig ner och beundra på plats.

    SvaraRadera
  2. Verkligen snyggt allting. Jag trodde inte att spinn gick att få bort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trägen vinner. Men det gäller att ha dagliga inspektioner och ta dom rackarna direkt.

      Radera
  3. Jisses vad Ni har jobbat på. Blev riktigt bra.

    SvaraRadera