fredag 9 november 2012

Precis i rättan tid??





Det är den här högen det ska handla om. Den tippades av hos oss efter mörkrets inbrott i går. Ja, vi hade ju beställt den för ett tag sedan men eftersom vi sa att det inte var så bråttom så har det dröjt med leveransen.
Måste också få säga att jag var helt imponerad av chauffören som i mörkret backade in mellan staketstolparna utan minsta problem.
Så nu ligger ca 35 ton jord här.



Till historien hör att jag drabbades av ryggskott i går. Trodde först att det inte skulle bli något av känningen, men det slog stopp totalt när jag var och handlade. Därför satt jag helt ynkligt hela kvällen och vid läggdags sa jag till kära maken att jag hoppades det skulle gå över under natten. (Det tyckte han också att det skulle göra med tanke på jordhögen väntar på att läggas ut på rätt plats.)




När vi flyttade hit såg det ut så här på sydvästra delen av tomten. Jag brukar kalla det "fuldiket". Det är en slänt mot grannen som var fylld av ris och sly från allsköns växtlighet och på något vis hoptrasslad med en förvildad syrenhäck.




Slyrensning och trädfällning


 När vi kommit så långt körde vi dit och la ut grästovorna som vi grävde bort från infaren. (Men det är en annan historia.) Bland tuvorna har jag stoppat ner alla lökar som oplanerat dykt upp här och var när jag grävt och rensat.


Så blev det då morgon idag. Inte har ryggskottet rättat till sig. Försöker döva värsta smärtan, men jag duger inte mycket till. Gissa vad kära maken sysslar med idag???




Behöver jag säga vad jag tycker om honom?

2 kommentarer:

  1. Vilket mastodontarbete!!! Du får väl ta och baka något riktigt gott till kaffet. Som uppmuntran till er båda.

    SvaraRadera
  2. Man kanske kan säga att du hade tur att få ryggskottet precis i dag eller i alla fall otur för maken=) Snäll är han i alla fall.

    SvaraRadera