måndag 5 november 2012

Nya infallsvinklar

Då har det varit helg. Det är då man ska ta det lugnt. Och det blev det allt. En bror och svägerska kom på besök. Denna bror har också svårt att sitta still, men det fanns ju att göra. Han beskar äppelträden. Det är så snyggt när de är nyansade.

Här där vi bor är det sed att åka runt på olika ställen i socknen och titta in hos hantverkare och konstnärer. Det kallas Alsboafton. Det börjar med högtidlig prisutdelning och blåsorkester i Broakulla. Sen är det full fart  runt. Vi besökte ett flertal glaskonstnärer, fotoutställningar, knivtillverkare, smyckestillverkare, vävgallerier, järnsmide, försäljning av mat och skönhetsprodukter mm mm mm.

Jag hade inte tänkt att handla något men jag kunde inte motstå denna ljuslykta som dessutom hette Algutsboda.









På ett ställe vi besökte serverades kaffe och hembakad bulle för en tia. Att det sen var en av de godaste bullar jag ätit på länge gjorde inte saken sämre. På det stället hittade jag en vägglykta. (nu har vi satt upp den i en av husets alla hallar)












En av kvällens höjdpunkter, tyckte jag i alla fall var Ateljé Carapi i Broakulla. Vävnader av olika slag. Allt från mattor till väggprydnader. Men där hade jag inte råd att handla denna gång.

En del personer känner till att kära maken och jag har en viss förmåga att agera "linslus". Tidigare i sommar figurerade vi i en tidning som björnbärsplockare och nu lär vi strax dyka upp i en ortstidning som glasköpare.


3 kommentarer:

  1. Så mycket vackert ni hann med att se, sen är det ju så bra för det är väl helt egalt att bara titta.

    SvaraRadera
  2. Ska be mamma och pappa spara på tidningarna tills jag kommer i slutet av veckan.

    Vägglyktan, är den från Målerås?

    SvaraRadera