fredag 23 november 2012

Sen sist har det hänt en del

All tid i världen har jag ju. Men likväl gör jag inte allt jag föresatt mig. Min kalender följer jag så vid det här laget har jag betat av några av de saker man ska ha gjort innan jul. Men nu ska alla veta att alla att-göra-lappar inte handlar om julemat och pynt. I går stod det "tuppeware" Det var min dotter som bjöd in till ett sådant där köpparty. Jo jag handlade men det var fler som öppnade plånboken så dottern fick belöning.

Förra helgen hade kära maken och jag besök av syster. Vi hade bestämt oss för att gå på operett i Växjö. Det var Läderlappen som gavs. Sång och musik var utmärkt, men vissa koreografiska utmaningar är jag lite kritisk till. Kvällen var trevlig och maten efter föreställningen utsökt.
Det var söndagen det. Lördagen ägnade vi syrran och jag åt att botanisera på ortens loppisar.
Det blev en del krimskrams men det är kul att rota runt. Det mesta handlar ändå om att minnas "En sådan hade vi hemma" "Kommer du ihåg den?" "Hade inte mormor en sån?"....

Lördagkvällen gjorde vi ett besök på julmarknaden i Kostad. Det är njutbart bara att gå och titta på ljusen och skyltningarna. Lite tranbärsknäckebröd köpte jag (Det var riktigt gott!) Dessutom hittade jag ett spel att ta fram på julafton som vi kan roa oss med mellan målen.


Jag berättade tidigare om vår Alsborunda för ett par veckor sedan och att vi då uppträdde som linslöss. Här är resultatet som publicerades i veckans Emmaboda Tidning.

Och till sist måste jag berätta att nu har kära maken helt förvandlat mitt fuldike till min finslänt. Där ligger minst 34 ton jord. Det är så att till och med en del bybor är imponerade av vad han åstadkommit.


I kväll är han ledig och jag ska bjuda honom på ugnsbakad lax med grönsaker och pressad potatis och därefter en seg men frasig björnbärspaj med vaniljsås. För det är han värd!!





4 kommentarer:

  1. Då kom Ni Kosta straxt efter att jag lämnade det. Såg finare ut i en mörkare omvärld. Mor min köpte samma bröd och sa att det var gott.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tomtar och troll!!!! Snart att plocka fram ...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Så fin slänten blev. Men vilket slit som ligger bakom. Hoppas maten blev god. Här blev det räkor och sen hallon till efterrätt.

    SvaraRadera
  4. Vad duktig din man varit. Visst är det underbart att rota runt på loppisar.

    SvaraRadera