tisdag 8 maj 2012

Början av maj

Någonstans stod det att tiden inte går utan den kommer. Men just nu känns det som om den bara rinner bort utan att det blir särskilt mycket vettigt gjort.
Lördag söndag hade vi sonen hemma hos oss. Det var spännande att höra honom berätta om hur han har det där borta i Seattle. Det blev mycket prat, äta och promenera. Men det blev måndagmorgon och han skulle vidare, så efter att ha lämnat honom vid tåget var jag ensam. Käre maken hjälper dottern med grejor kring värmesystemet.
Solen sken och det enda jag kunde komma på att göra var att rensa. Det blev att rycka bort ogräs ur det land som ska minskas ner utmed altanen. ska nog ha lite rosor där, eller om det är något annat som jag faller för.
Även idag har jag rensat. Baksidan av garaget. Där har vi hittills satt ner saker som vi ämnar flytta till nya platser så småningom. Jag upptäckte att kära maken påtat ner lite potatis där. Så jag satte dit några kronärtskockor att växa bland ormbunkar, höstanemoner, rabarber och buxbom. Tänkte att det borde få plats lite rädisor och persilja där också. Kanske ett stånd gräslök också.
Medan jag rensade ropade göken. Det var årets första. Dessutom kändes det angeläget att gräva bort lite till av gräsytan som täcker infarten. Ser verkligen fram mot att få en snygg grusgång.

Ja, då är det bara en lång ryslig rabatt kvar att göra något av. Den utmed framsidan på huset. Ska nog dela upp den i delar med stenplattor mellan.
Men det blir en annan vecka det. I morgon är det campingen som gäller. Vi ska ha styrelsemöte.
Jag planerar också att åka upp till dottern över helgen och rota runt i hennes trädgård.

1 kommentar:

  1. Så mycket du ändå får gjort när du bara går och skrotar.

    SvaraRadera