tisdag 24 april 2012

Det var den tisdagen.

Solen har lyst idag. Det var riktigt varmt, fick ta av mig fleecetröjan när jag grävde bort gräs på infarten. Eftersom kära maken åkte till campingen idag för att ordna vatten och sånt till öppningen nästa vecka, tog jag över hans projekt Gräv bort gräset. Det var bra tungt, men jag vill verkligen få en snygg grusad infart. Grästuvorna lägger jag i fuldiket så det blir uppfyllt där.
När jag gick där med skottkärran såg jag en liten vårblomma som gladde mig en stund.


 Kvällen har jag ägnat åt fiberkabel. Kommunen gräver ner kabel och vill att vi som bor på landet ska ansluta oss och betala en massa pengar för det. Sen kan man inte välja vilka operatörer man vill ha. Nja, inte blir det lönsamt för en pensionär som jag att lägga ut alla de slantarna. Köper nog hellre blommor.

1 kommentar:

  1. Svider alltid i en smålänning att behöva betala för något. Men intenet går så mycket snabbare sedan.
    Gullvivan ser så gullig ut där den står.

    SvaraRadera