torsdag 10 maj 2012

Ska bara

Det är visst lite Alfons Åberg över mig just nu. Igår tänkte jag lämna Björkenäs direkt efter styrelsemötet men så skulle jag bara... och blev kvar.
Så tänkte jag åka hem tidigt idag i stället men så skulle jag bara dra mig lite och vaknade igen först några minuter före åtta. Men skulle bara äta frukost sen skulle jag åka. Fast då kom jag på att när det ändå började klarna upp och solen värmde kunde jag stanna och bara skura väggarna på scenen vid dansbanan. Och då blev det kaffe och prat och mer trevlig samvaro innan väggarna lyste vita och vackra. Men sen packade jag bara ihop och åkte hem.
Kära maken kom hem nästan samtidigt så nu ska vi bara.... innan det är dags att sova och åka åt var sitt håll i morgon igen.


Jo, när jag kom hem började det regna så inte blev gräset klippt. Men jag kan konstatera att häggmispeln blommar riktigt vackert, där blir nog bär till hösten. Dom ska bara fåglarna få. De (bären) var visserligen ganska goda men likören vi gjorde i höstas lär nog räcka fram till jul.

1 kommentar:

  1. Mispelhäcken måste vara vacker att titta på nu när den blommar så vackert.

    SvaraRadera