tisdag 22 maj 2012

När solen skiner

Helgen runt Kristi himmelsfärd var blåsig men solig på campingen. Jag passade på att för första gången det här året kliva i med fötterna i havet. Det var varmare än jag trodde. så till helgen då vi åker ner igen måste jag ha badkläder med mig. Ska nog bli först av campinggästerna i.

Här hemma är det rensa och plantera som gäller. Idag har jag först rensat och sen varit i en handelsträdgård och köpt en paradisbuske. Den är strategiskt planterad för att den så småningom när den växer sig stor och yvig ska dölja grannens skräphög som vi just nu har utsikt över från matrumsfönstret.

Igår var jag på konferens. Det har jag inte varit sen jag slutade jobba. Det här var en konferens för att öka, underlätta för fler att använda sig av datorer. Det var bildningsförbundet som stod för dagen. Jag var med i egenskap av cirkelledare. Det handlade om hur man kan använda internet både själv och kanske också inspirera cirkeldeltagare att göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar