måndag 28 maj 2012

Att få en dag att gå

Helt otroligt, men i morse vaknade jag inte förrän kvart över sex och hade bara varit vaken en gång under natten! (Men då var det nog för det var ganska kallt 13 grader klockan 04.22)
Började dagen som jag brukar här på campingen. Stavgång, en runda på dryga sju kilometer. I vanliga fall brukar jag stöta på lite olika djur och idag var det ett rådjur på avstånd.
Sen var det dusch och frukost.(Jag avstod doppet i havet)
Meningen var att idag skulle jag måla på lekplatsen, men där var en liten gosse och kavade runt så jag fick avstå målandet till de åkte. Medan jag väntade på det blev det en fika med dagens campingvärdar. För att fördriva tiden vidare gick jag på stranden och krattade bort "ankskit". Själv avskyr jag att få sådana fläckar på badfilten, därför är det bara att plocka.
Solen sken och då kunde det ju passa med en stund i solstolen. Sen ÄNTLIGEN blev det målardags.Därefter lunch och mera sola varvat med korsord.
Fram mot kvällen har jag förberett lite styrelsearbete och tagit en fotopromenad.
Buskstjärnblomma, lika vitt som vitsippsbacken tidigare i vår.

 Vad i all världen är det som växer på ekarna? Förra året upptäckte jag att de kan blomma, men detta?
 En stund på en sten med utsikt söderut.
Massor med liljekonvaljer. Doften kändes medan jag gick

Den här ska jag hitta namnet på i kväll.

Vad de gör? De kastar hästsko. Säger det pling får man sju poäng.

Och så har jag köpt och slickat i mig en glass.
Det var hur jag fick min långa dag på campingen att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar