torsdag 24 maj 2012

Och här sitter jag

Vilken ljuvlig morgon att vakna till! Naturligtvis kaffe utanför husknuten. Satt inte många minuter förrän jag gick och hämtade kameran. Visst ser det lugnt och stilla ut men det kör en del bilar förbi  och sätter lite liv i den pastorala idyllen.







Här är en bild tagen för nästan ett år sen. Då stöddes pionbuskarna av kirschkål. Ju mer jag tog bort desto mer föll de ihop. Minns att jag köpte stöd för många hundralappar. Och vad skulle jag ha istället för ogräset i rabatten. Tjugo meter rabatt och en och en halv meter bred, och bara en rad pionbuskar, vackra visserligen men....










Men nu ser det lite annorlunda ut. Borta är den hemska, vassa och nästan helbruna stickiga busken som hindrade en varje gång man försökte gå runt husknuten. Nu handlar det mera om att fundera ut vad jag mer ska fylla upp med. Kärleksörten kommer fint. Har även satt en blå bolltistel, rödkrage och en gammal buske som jag tror är släkt med astilbe (den vill dottern bli av med men jag gillar den). Ska nog köpa lite gladiolius och dalior att förgylla utöka färgprakten med.


2 kommentarer: