tisdag 5 november 2013

Det händer i november



November är en kulen månad. 
Höstprakten har blåst bort och mörkret tränger sig på. (Ibland brukar jag fundera på det här med ljus och mörker, vilket som stiger och vilket som faller) Det dröjer ännu ett tag innan det är dags att lysa upp med alla ljus som hör advent och jul till. 

Men trots allt har november sina ljuspunkter för mig;
En allhelgonahelg för över 50 år sedan träffade jag kära maken. En novemberdag några år senare bestämde vi oss för att bli ett par. Vi förlovade oss en novemberkväll och ett av våra barn är ett riktigt novemberbarn. 
En novemberdag -86 flyttade vi in i ett hus som kära maken byggt nästan själv.
Det är alltid i mitten av november som jag planerar julförberedelserna och sätter upp kalendern.
Ett år i november fick jag ett jobb som jag verkligen ville ha. Och det var i november för tre år sedan som jag blev pensionär. 

Nu är det november igen och jag har gjort något som jag inte hade trott att jag skulle göra. Jag har besökt Veteranpoolen, blivit intervjuad och anmält mitt intresse att åta mig uppdrag.

1 kommentar: