lördag 23 november 2013

Lite i taget

Nu har det blivit dags igen att leva efter den röda kalendern. Det är inte så svårt för den innehåller bara en sak  som ska göras varje dag. Lite svårare är det ibland att få ihop den med den lilla kalendern som vanligtvis ligger i handväskan.Men hittills har det gått bra att kombinera de båda.


 Den första uppgiften var att putsa upp alla 186 skedarna som skulle hängas upp i de fina hängarna kära maken har gjort till mig.
De flesta skedarna får man blanka genom att klä en bytta med aluminiumfolie, strö över rikligt med bakpulver och sedan hälla över kokande vatten. Därefter får de ligga och pysa och fräsa tills vattnet har svalnat. Lätt! Men det vågar jag inte göra med souvenirskedarna. Tänk om alla märken trillar av!! Nej dem får jag allt snällt stå och putsa en efter en. Nu hänger de allihop i hallen och jag gläder mig varje gång jag går förbi dem.


I förra veckan kombinerade jag mina egna uppgifter med ett möte som berör sommaraktiviteterna. Campingen jag engagerar mig i ligger utmed det som kallas Kustvägen sydost. (Kolla gärna in på facebook-sidan) Inför julen ska ett antal företag utmed vägen ha julmarknad. Då ska man kunna plocka kassarna fulla av juldelikatesser. Kassarna tyckte jag om, så ett par ska jag fylla med trevligheter.


Den här veckan har jag inte varit helt ok, så idag fick jag försöka komma ifatt på min göra-till-jul-kalender.
Men det var inte så betungande.
Stormen fällde ju ganska många granar häromkring. Därför är det lätt att hämta ris.
De två krukorna till grindstolparna är klara.  Och två kransar blev det. Men nu måste jag också ut och plocka dekorationer. Det får bli under morgondagens promenad. Det ska ju bli solsken då.



1 kommentar:

  1. Du gör så fint. I år kommer jag att titta in i fönstren och i trädgårdarna för att se julpyntet. Har tänkt efter och hos mig blir det inget julpynt i år, varför dra fram allt när jag inte är hemma?

    SvaraRadera