söndag 26 februari 2012

En dag i solen

Vaknade till klar himmel och två grader kallt. Det blev varmare när solen kom upp ordentligt. Kära maken och jag går runt och klurar på om vi ska ordna en liten lähörna för fika och sköna stunder i väntan på att altanen blir solbelyst hela dagen.
Idag prövade jag att sitta utanför garaget med garagedörren öppen för att få lä. Ganska skönt att sitta där, solen värmde näsan och vinden kylde vristerna. En kopp kaffe kom kära maken med. Vid tolv var det skugga på den platsen. Så det var bara att gå därifrån.

Tog en promenad. (Men jag fick verkligen övertala mig, det är ju så händelselöst på min promenadväg.) Mycket riktigt - mötte inte en kotte på hela promenaden som tog nästan en och en halv timma. Nä, nu var jag nog inte sanningsenlig. En kotte såg jag i alla fall.


Och i en trädgård lyste kornellen riktigt röd och vacker.


Valde lite annorlunda väg idag och kom fram till 25-an mellan Växjö och Kalmar. Ganska mycket vägmärken mitt ute i ingenstans.

Lite snö ligger det kvar lite här och var. Jämfört med förra veckans flera dm ger barmarken rena vårkänslorna. Men det går inte att börja påta i trädgården.


Utmed vägen jag brukar gå står en stor ek. Fick för mig att den kan jag ha som följetong nu ett tag, tills den åter står kal i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar