lördag 25 februari 2012

Ommöblering

Det blåser. Då kan jag inte låta bli att tänka "förändringens vindar". så i stället för att gå ut och kämpa i motvind har jag förändrat saker och ting inomhus. Tja, jag satt ju ute en stund på balkongen. Inget lä, men jag hade stora jackan med kapuschong så jag frös väl inte alltför mycket. försökte virka och sätta näsan mot solen.
Sen gick jag in.

Förändring 1. Kära maken och jag har möblerat om på kontoret. Har retat mig på att det är så svårt att komma åt både att vattna blommorna och hålla fönsterbänkarna rena når det står skrivbort framför fönstren. Det gör det inte längre nu.


Förändring 2. En ryggvärmare har blivit två nystan garn som ska virkas till en korg. Den ska tovas och sedan stå i hallen.

Förändring 3. Har placerat om lite i trapphallen och lagt "Mina fotoböcker" på bordet så de syns och kan bläddras i av vem som helst.

Förändring 4. Blev inte så bra men det går att göra bättre senare när jag får rätt grejor. Mina gamla mattor är för långa.

Förändring 5. Den är ju ingen förändring utan en ny upptäckt. När jag gjorde plats i bokyllan inne på kontoret för min handväska (som jag bytt ut mot en stor modell istället för den lilla rymliga) hittade jag en klistrad remsa på ryggstycket längst in i hyllan.


2 kommentarer:

  1. Passar bra med skrivbordet sådär.
    Mattan i syrummet kan du lämpa av hos mig om du inte vill ha den.
    Meddelandet från förr var väl gulligt.
    Blev du nöjd med andra boken?

    SvaraRadera