söndag 12 februari 2012

Fortsatt firande



Igår var kära maken och jag bjudna till dottern. Det är lite tradition att hon bjuder på middag när någon av oss fyllt år.
Vi fick en jättegod tacco-gratäng. Min syster var också där. Efter den goda måltiden tog vi en promenad. Dotterns runda. Den har jag aldrig gått förut. Bra med backar. Kan därmed konstatera att mina platta promenader här inte ökar mitt flås speciellt. Trots halka och blåst var det ändå härligt att gå promenad med riktigt sällskap och inte bara en bok i örat som är det vanliga till vardags.
Väl tillbaka hos dottern vankades det kaffe och fruktsallad.
Det är fantastiskt att få fira födelsedag mer än en dag om året utan att bli äldre.
Med mig hem hade jag en fin bok om dagfjärilar och tips på hur man fotograferar dem. En otroligt fin gardinkappa till "TV-hallen", en tjusig bukett tulpaner och tre söta och tänkvärda tavlor till mitt syrum.
Dessutom hade kära maken och jag smitit in på en Erikshjälp på väg till dottern och funnit en glasfisk från Ekenäs glashytta till samlingen glasdjur som står på spiskransen.
Det var i sanning en härlig dagsutflykt som avslutades med med min favoritfilm "Shall we dance?" hemma i TV-fåtöljen på kvällen.

1 kommentar: