måndag 6 februari 2012

Denna dagen


Det ät lite knepigt det här med att bli äldre (inte gammal). En gång i tiden trodde jag knappt att man kunde nå denna ålder, men nu när jag är här så känns det inte som mer än förr.
Bodil Jönsson skrev i sin senaste bok om årsringar, att varje ålder man upplever finns som en ring inom en. Egentligen en fin tanke. Jag kan identifiera mig med vilken årsring jag vill och är då aldrig äldre än jag vill. Sen är det ju fantastiskt att ha all den kunskap och erfarenhet som varje ring gett mig.
En sak som verkligen glatt mig idag är att så många hört av sig med hälsningar. Både telefon, facebook, mail och post.
Så idag vaknade jag och gladde mig åt att först tillåta mig lite flärd. Ett besök hos frissan, jag gillar att ha håret kort.
Därefter gjorde jag en liten shoppingrunda och besökte biblioteket. Jag lånade litteratur till projektet läskraft. Ska ha min första högläsning för de äldre i nästa vecka.

Sonen ringde från Kastrup alldeles innan han skulle kliva på planet som tar honom till sitt nya liv i Seattle. Glädje och vemod.
Dottern har bjudit in till födelsedagsmiddag på lördag, det ser jag också fram mot.

Igår var det årsmöte i vår campingförening. Eftersom jag tackat ja till att åta mig ordförandeskapet börjar jag nu det uppdraget som ska pågå i två år, lite spännande faktiskt.

1 kommentar: