tisdag 31 januari 2012

Att resa


Alldeles nyss kom ett mail från sonen med adress till den lägenhet han ska bo i när han kommer till Seatle. Resa ja, jag tänker mycket på att det är en lång resa han ska göra - inte bara i kilometer räknat utan också i kultur, sinne och varande i stort. Massor av nya möten och upplevelser.

Själv tar jag till det resande jag är bäst på. Läsning förstås. Det är min resa i tid och rum med ständigt nya mötesplatser och nya intryck som ger insikter och massor av kunskap. En bok i örat på gång, en till natten, en på vardagsrumsbordet och en att plocka godbitar ur när det behövs. Oj, vad jag längtar efter bokrean.
På tal om läsa så har jag idag fått mitt första uppdrag i projektet Läskraft. Jag ska ha högläsning för en grupp dementa på ett av vårdhemmen här i kommunen. Funderar starkt på att leta fram någon något av Strindberg att börja med.

1 kommentar:

  1. Vilken fining du har fångat på bild.
    Bokrean får väl vara för mig men däremot besök på biblioteket,

    SvaraRadera