måndag 23 januari 2012

Matgäster


Nu håller snöandet uppe en stund, så skönt att det inte yr utanför fönstret.
Annars har jag ägnat dagen åt att städa. Jösses vad dam det blev av att renovera lilla toan. Hela huset var täckt av damm. (kom att tänka på den gång när vi flyttat till ett äldre hus och sotarn skulle testa skorstenarna, då fick jag första gången med hjälp av syster torka rent. Andra gången när sotarn fått kaffe och gjorde om samma rökpuff fick syster ta barnen och åka till stan medan jag i ilska torkade rent igen.) Men nu är det rent här i huset igen.
Nästa projekt, entréhallen går att stänga för när golvet ska brytas upp.
Flera gånger då jag gått förbi köksfönstret idag har jag glatts åt fågellivet. Testade att ta ett kort när det slutade snöa. Där är minst 60 fåglar och fler sitter i talgbollar, fröautomat och fågelhuset.

Om precis två veckor sitter sonen på ett plan och åker till sitt nya liv i Seatle. Helt fantastiskt, men samtidigt vemodigt. Vete katten vad man egentligen ska känna. Glädje kan ju också göra ont.

1 kommentar: