lördag 7 januari 2012

Det gör ont

Ägnade hela dagen igår åt att städa bort julen, den som jag lagt så mycket tid på att plocka fram. Nåväl, det är ganska skönt att damma av och få känsla av nytt år och att gå ljusare tider till mötes.
Medan jag har packat ner anfölls jag bakifrån av något i arm och axel. Ont gör det och rörelsefriheten är minimal. Tur det finns voltaren, till resten är det vila och värme som gäller. Rastlöst känns det. Varenda bok i bokhyllan är läst och inget annat än patiens finns att tillgå.
Det enda att göra är väl att l å n g s a m t laga till en enkel middag och sen se fram mot en kväll inpackad framför TV-n.

2 kommentarer:

  1. Har två saker kvar av julgrejerna. Konstigt att det alltid blir något kvar, fast jag gick ett varv innan jag bar upp julsakerna på vinden.

    SvaraRadera
  2. Ja, pyntet på grindstolparna blev borttaget först i går kväll.

    SvaraRadera