söndag 1 januari 2012

Nytt år


Det blev en lugn och fridfull kväll igår. Räkor, vin och ost. Kollade lite på TV men satt mest vid brasan och njöt. Provsmakade den hemmagjorda lingonlikören. Den var riktigt god.
Vid midnatt blev vi överraskade av fyrverkeri här i vår lilla by. (Det hade vi inte trott). Sen var det tyst och fridfullt igen.
Idag börjar så ett nytt år med nya föresatser och naturligtvis även många möjligheter. Ska naturligtvis försöka leva sunt och på det viset tappa några kilon. Har lovat mig själv att JAG SKA PROMENERA VARJE DAG OAVSETT VÄDER. Jag har gjort det idag trots att det var ett riktigt snöblandat regn som föll över mig medan jag gick. Letade förresten fram en skiva med 60-tals musik att ha i öronen. En del låtar får det faktiskt att spritta i benen.
Drog igång en tråd i en facebook-grupp. Den var en liten tanke om kungahuset. Det blev många synpunkter där. Det var ett känsligt ämne förstår jag.
Fram på eftermiddagen kom kära maken med en mässingsklocka som jag fick i 50-årspresent av mina syskon (länge sedan nu). Den ska vi fixa till och montera upp igen. Han fixar träplattan och jag ska putsa upp den. Började med medel jag har hemma. Men de räkte inte till. Ska försöka med citronsyra i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar