måndag 2 januari 2012

Putsa


Ibland känns det som att det inte händer något. Man bara är. Fast så tänker man till och kommer på att ett och annat faktiskt händer. Idag har jag putsat som bara den på mässingsklockan. Köpte citronsyra som jag blandade med maskindisk-pulver och vatten. Det tog en bra del av beläggningen. Sen putsade jag med zvinto och sist med mässingsputs. Nöjd är jag inte ännu så i morgon får jag hitta på något mer att putsa med.
Promenerat har jag också gjort. Så där en 90 minuter. Mötte faktiskt några till som var ute på promenad. Fick ju hälsa i alla fall.
Funderar på om det inte är dags att börja plocka ner allt julpynt. Det är så kul att ta fram men snabbt som bara den tröttnar i alla fall jag på det. Dessutom är det en och annan fläck på en del av juldukarna och det ser faktiskt ganska trist ut. Så jo, det får bli dags att ta bort alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar