tisdag 24 december 2013

Med gemensamma krafter

Varje skeende i livet medför nya utmaningar, nya erfarenheter och framför allt ett nytt ordförråd. Eller kanske inte helt nytt, men nya innebörder och ny förståelse.
Gamla talesätt känns plötsligt mycket aktuella.
I går såg kära maken och jag solen gå upp över Öland. Vi satt på våning åtta med en fantastisk utsikt över Kalmarsund. Det är så vackert att det nästan tar andan ur en och man för en liten stund förskjuter varför man får se detta vackra.
Nåväl, kära maken blev stucken, utsugen, genomlyst och mycket väl omhändertagen.
Själv valde jag att inte vara med och se på. Jag fördrev dagen på annat sätt. Läsa, fika och shoppa. Med mina mått mätt tycker jag det blev dyrt men varför inte? Det är ju jul!

Gröten avåt vi traditionsenligt i går kväll. Som vanligt smakade det bra och blev lite över.

Och nu är det julafton. Vi väntar på våra barn som ska komma hit. Medan vi väntar kommer vi på att vi inte har gjort något åt bordet på husets framsida. Det hade liksom blivit ogjort bland allt annat som varit viktigare. Men det kunde ju inte få stå där som en bortglömd relik. Man tager vad man haver och med gemensamma krafter gör man det bästa av situationen.

Tack till er alla som på olika sätt stöttar oss, det värmer och ger oss mod, ork och hopp.
God jul till alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar