söndag 8 december 2013

Och vinden vänder..



Hur var det, det här med morgonrodnad och så? Stod i fönstret och tittade och funderade en stund. Symboler och liknelser använder jag mig ofta av och de går ofta bra att använda för att förstå och för att få perspektiv på saker och ting.
Både vädret och vår tillvaro har varit minst sagt stormig den senaste veckan. Med kära maken på sjukhus i ett eländigt skick blir inget annat gjort än att gå runt och oroa sig.
Så med den himlen utanför fönstret gick en del gamla talesätt genom huvudet och jag visste inte till slut om himlen siade om en bra eller dålig dag.

Nåväl, väderrapporten talade om ett nytt snöfall fram på dagen. Därför tänkte jag besöka käre maken innan nästa snökaos kommer.
Det blev en tidig resa och därmed tidigt besök. Väl inne på salen fylldes hela jag av glädje! Där låg käre maken visserligen svag och klen men nyrakad och med lite färg på kinderna.

Även om jag bitvis fick köra hem i snöoväder så kunde jag konstatera att solen gick upp idag också.


Nu blir det att ta tag i alla kalenderns planerade uppgifter som inte blivit utförda. Köttbullarna väntar. Passar bra med spisvärme när snön vräker ner ute.

1 kommentar: