söndag 22 december 2013

Snart så


Idag har det fixats. Skinkan är griljerad, juldagsknölen är klar, gröten är kokad, Alla andra tillbehör finns i frysen, bara att plocka upp på julaftons morgon.
När kära maken och jag ätit vår söndagsmiddag lade jag på juldukarna och nu är det bara att vänta på barnen.
I morgon ska vi upp tidigt. Kära maken ska vara på sjukhuset från halv nio till fyra för alla möjliga och omöjliga provtagningar. Jag skjutsar och ska gå på stan under tiden. Jo, det lär bli fika och bibliotek till största delen.
Sen ska vi hem och börja vår jul. Kvällen före jul äter vi gröt och smakar av skinkan. Då är inte barnen här - de vill inte ha gröt!!


3 kommentarer:

  1. Gröt som är så gott. Nästan så jag får lust att stanna till och hålla Er sällskap när jag ändå far förbi......

    SvaraRadera
  2. Signe kanske vill ha om det blir över..?

    SvaraRadera