söndag 29 juli 2012

En dag på campingen

Vaknade tidigt i morse. Dusch, bäddning, lite undanplock och frukost var avklarade före frukost.


Förmiddagen ägnades år styrelsemöte. Vi har en del att stå i. Det är ju inte bara att ta emot betalande campinggäster. Laga, fixa, städa, hålla snyggt och tänka framåt måste göras hela tiden. Ytterligare ett grävarbete påbörjades idag. Det handlar om ett avlopp som inte fungerar så bra. Ibland inbillar jag mig att vi snart grävt om hela campingen.







Lagom när mötet var avklarat kom regnet. Inga mängder men tillräckligt för att det skulle bli en eftermiddag i förtältet. (Men först var jag iväg och köpte tidning lite kakor och godis) så nu värker samvetet. Hoppas kalorierna inte syr in mina kläder i natt utan jag kan gå i mina shorts i morgon. Den lilla utflykten fick mig att köra en omväg till en liten gammal övergiven fiskehamn. Hade det inte regnat kunde jag suttit där en stund och njutit av utsikten och svanarna.



Veckan som gått har ju varit solig och varm. Det är bra för vår verksamhet. Det märktes när kassan slogs ut i kväll. Rekord alla tider!! 223 campingavgifter har vi slagit in. Kan vi sälja ytterligare 300 campingnätter så slår vi årsrekord på det också.

1 kommentar: