måndag 16 juli 2012

Isande vindar

Dagen började redan klockan sex med städning av toaletter och duschar. Det är en uppgift som tar tre timmar att utföra. Mitt i alltihop försvann strömmen. Skulle nog ha blivit elektriker. De som begriper sig på talar om att det var en fas som går. (Det var väl därför gäst 30 fick ström men inte gäst 31 fast de använder samma stolpe) Lite frukost och kattatvätt hann jag med innan jag tog tempen på havet, brrrr 13 grader.
Checkade ut ett antal gäster, kul när de är nöjda och säger att de kommer tillbaka nästa år.
Sen kom glassen som skulle sorteras in på rätt plats i boxarna och därefter tidningarna. Efter det var det gott att några gäster kom med kaffekorg så jag fick fylla på lite.
Vädret har varit si och så, kalla vindar, lite sol mycket moln och en och annan skur. Men glass säljs i alla fall.
Satt en stund ute med filt och somnade, tror nästan att jag snarkade.
Eftersom jag är medansvarig för att viskvällen på fredag ska bli bra satt vi och planerade för sillamackorna, och varmkorven, och kaffet, och kapellet som ska underhålla, och lotterierna som ska säljas, och alla stolar som ska bäras, och gräset som ska klippas, och solen som ska skina.

1 kommentar:

  1. Du har lagt till dig med blekingedialekt ser jag - sillAmacka. Verkar ha det jobbigare än jag hade det på min arbetsdag och jag får betalt.

    SvaraRadera