torsdag 12 juli 2012

Man får göra så gott man kan

Det har varit en lång dag och många saker att förhålla sig till.
Först ringde dottern som idag satte sig på ett plan för att så småningom landa i Seattle. Därefter en promenad då jag slogs med flugorna. Det kan man ju stå ut med.
Hur förhåller man sig till människor som av en eller annan anledning inte riktigt kan hantera alkoholhaltiga drycker. Jag avskyr beteendet men de är ju ändå människor med samma värde som jag själv. Och den omgivning som också reagerar på olika vis. Inte alltid att jag sympatiserar med uttrycken, men personerna som uttrycker sig har full rätt till det. Det kan uppstå många dilemman.
Sen blev det raketutryckning till en HLR-information. Liten miss så jag hade inte fått uppgift om anmälan. Tur jag kan lägga på en rem ibland - så det fixade sig också.
Sen var det spisen som kortslöt igår. Byte idag till en ny fin en....
Sen var det det där med sopor. Och vem tusan är det som anser sig ha rätt att plocka ner skyltar och anvisningar som sätts upp?
Nåväl, när jag så småningom kom till affären för att köpa något att äta kunde jag inte hitta något att äta så jag köpte med mig en limpa och tänkte att den kunde jag garnera med keso som fanns i kylskåpet. Synd bara att jag tappade paketen på mattan.
Till slut kände jag att jag bara måste få sätta mig ner en stund.

1 kommentar: