lördag 28 juli 2012

En lat dag

Solen har visserligen lyst om än emellanåt skymd i dis. Men varmt har det varit.

Så här såg det ut vid frukostdags här på campingen. Personen uppe på bilen förbereder för frukost med utsikt. De såg ut att ha det dkönt där uppe, han, hon och hunden.

Jag hade stora planer på att ta en cykeltur någon halvmil bort och titta på Lavendelgården. Då slog latmasken till och jag blev sittande här med stickning, bok och korsord. Som sagt, det var varmt och därför tog jag på mig baddräkten för att ta ett dopp. Är man inte försiktig och skakar allt man tänker ta på sig kan man få ett nyp av en tvestjärt. Det kryllaar av dem så fort man lyfter på något. Väl urskakad fick jag på baddräkten och tog mig ut i vattnet. Här är lite djupare just när man går i och sen är det långgrunt. Jag tog mig ut dit där jag ändå kunde simma lite.Troligen var det närmre 20 grader i vattnet - ganska skönt alltså.
Nu blev det ingen utflykt, kanske i morgon efter styrelsemötet.När vi diskuterat den senaste "olyckan". Den här gången är det vattenledningen till utslagsplatsen som gått sönder. Just nu använder vi vanlig vattenslang uppe på marken. Någon kommer att få gräva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar