måndag 23 juli 2012

Vad man kan hitta

Inte kommer det regn, men gräset växer bitvis. Lite gult och torrt, lite spretiga strån och allmänt ovårdat. Så såg det ut i trädgården då jag kom hem igår kväll.




På den bara!! tänkte jag och drog ut min fina gräsklippare. Den som kära maken fixade till och målade upp till mig när vi flyttade hit. Den har många år på nacken och är lika pigg som jag. Startar direkt, driver och gör det den ska.






Innan det går att börja med klippningen får jag lov att plocka bort en del från gräsmattan. Utemöbler och blomkrukor. vi har tre krukor med petunior stående på den kanten av gräsmattan som är mot det som ska bli altan när vi får tid över att spika ihop den. nåväl när jag flyttade på den tredje krukan fick jag en riktig överraskning.



Blä så äckligt! En myrstack var bildad i krukans fot. Fullt med larver och massvis med myror som sprang hit och dit. Jag tänker inte tala om vad jag gjorde efter det att jag hade fotograferat eländet.

1 kommentar:

  1. En del gäster är inte så välkomna som andra förstår jag.

    SvaraRadera