onsdag 11 juli 2012

Gäst som gäst

Idag har det varit loppis på campingen. Några säljare och några köpare, somliga saker bytte alltså ägare.
för min del nappade jag på ett par örhängen och en tekanna. Den var stor och såg tilltalande ut. Kanske kan den användas till något någon gång.
Men innan loppisen plastade jag skyltar med texten "endast handtvätt" som jag satte upp vid handfaten utanför toaletterna. Vadå, ska det behövas? Tja men jag tycker det inte är ok att någon gäst fixar hela sin morgontoalett där med gratis tvål och buntvis med pappershanddukar.

Hittills har det hänt en mängd "oförutsett" här på campingen; två trasiga sittgräsklippare, högtryckstvätt och våtdammsugare gav upp. två toatankar hade frusit sönder, en elkabel fick bytas, jordfelsbrytare saknades i våta utrymmen, ett avlopp funkar illa, och idag blev det kortslutning i spisen. Funderar på om det är jag som framkallar alla fel. (Slut på gnället)
Har är gott om campinggäster nu. Trevligt folk som gärna pratar om hur fint här är. För någon dag sedan upptäckte vi en gäst som inte checkat in, den bara fanns här. En fin duva med märkning på båda benen. Den har spatserat runt här. Spekulationerna har haglat, brevduva som inte hittar hem.......osv. Så i kväll ringde jag närmsta brevduveförening för att råd. Så nu vet jag att vilsekomna brevduvor behöver några dagar för att återhämta sig och sen flyger de av sig själva. För att ge dem kraft kan man bjuda på havregryn och vatten. Efter en runda bland förtälten fick jag tag i havregryn så nu har vår icke-betalande gäst fått mat.

Igår kväll stod tipspromenad på programmet. Jag fick en vinst! En randig nessesär, inte så vacker men säkert ändamålsduglig.

1 kommentar:

  1. Har inte varit på en enda loppis på flera dagar, säkert en vecka.
    Nu kan jag komma oftare och hälsa på om ni har en rejäl tekanna! (Örhängena ska du väl få ha för dig själ.)

    SvaraRadera