måndag 16 mars 2015

Det finstilta


Det är inte alltid jag har flyt. Även om inte allt gick fel så har jag fått lära mig. Och det vet vi väl lite till mans att somliga lärdomar inte är gratis.

I lördags åkte kära maken och jag till vår dotter för att i förväg fira hennes födelsedag. Hon är en anspråkslös person. På frågan vad hon kunde tänkas önska i present svarade hon "en begagnad gammal cykel". Enda önskemålet var att det skulle vara ett uppåtböjt styre, och gärna lättrampad.
Vi fick tag i ett jättefint exemplar på återvinningen.
Tuffa tjejer kör röda fordon.







Det var en fantastisk lördag. Dottern och jag tog en promenad medan käre maken tvättade husvagnstak.
Vid ödetorpet en bit bort var påskliljorna på väg upp











På andra ställen låg snön kvar.










Ibland ser man inte skogen för alla träd.

Det var väl det som hände för någon månad sen när jag föll ett erbjudande. (Jag som inte brukar tacka ja till några gratiserbjudande för de sällan är gratis.) För "bara" några kronor skulle jag få en pryl hemskickad, prova på, bla bla bla....










Helt iskallt knäppte jag fram köpvikoren som var mycket och smått, men början såg väl ut som de ska så....

Jag började genomföra transaktionen men blev misstänksam när det dök upp en ruta där jag med musen skulle fylla i min signatur. Det gjorde jag inte, backa gick inte så jag avslutade med att knäppa bort alltihop.





En dag senare var mitt konto belastat med ett uttag på 6:-

Dumhet kostar tänkte jag.

I fredags, fjorton dagar senare drogs över fyra hundra på mitt konto av samma företag..

Det blev att snabbt spärra kortet och göra polisanmälan




Långt ner i det finstilta fanns vad erbjudandet egentligen var, ett årsabonemang med månadskostnad 420:-


Där fanns också en skrivning om att man hade fjorton dagar på sig att ångra sig innan prenumerationen startade. Men nu fick jag ju aldrig någon bekräftelse på att ett köp var ingånget. och alltså inget ställe att avbeställa på.

Någon prova-på-produkt har jag inte fått.








Den här vägen som vi gick på ledde fram till en utkiksplats som inte skulle finnas om inte kraftledningsgator anläggs.


Trots kraftledningsstolpar och ledningstrådar kors och tvärs hade vi en fantastisk utsikt.




Nästan tillbaka hos dottern såg vi denna lilla knopp. Bara denna lilla gula fläck fick oss att krypa på knä och leende känna vårglädje.

Sensmoral:
Se gärna tussilago an, de luras inte.
Men sky BackupBox.nu det är rena bedrägeriet.

1 kommentar: