tisdag 28 januari 2014

Dagen efter

Igår fick kära maken sin tredje cellgiftsbehandling. Så i dag är han inte världens piggaste. Men nu vet vi ju att en bit in i nästa vecka mår han bättre och kan se fram mot nästa omgång.

Efter behandlingen passade vi på att handla lite när vi ändå var "i stan". Det blev bl.a. IKEA där vi köpte nya lampor till badrummet. De som sitter där har jag en benägenhet att riva ner var gång jag städar där. För varje gång blir de svårare att få dem tillbaka på rätt plats.

I morse när jag gläntade på ytterdörren visade det sig ha kommit ganska mycket snö. Det blev ju bara skottat en "ränna" att gå i igår. Så på med varma kläder (det blåser rysligt) och ut och skotta. Det var lätt gjort. Snön vägde nästan ingenting. Därför tog jag lite hos grannen också när jag ändå höll på.


Medan kära maken vilat (men lite sysselsatt med ett projekt nere i källaren har han varit) har jag suttit och stickat på min senaste tröja. Nu är alla delar klara och det är dags att montera och FÄSTA TRÅDAR. Det är massor att fästa. Sen ska de lodräta ränderna virkas dit. Färgerna tilltalar mig så kanske kommer jag att trivas i den.


1 kommentar: