onsdag 15 januari 2014

När det känns riktigt bra.

Eufori, det är nog det ord som bäst stämmer på dagen idag.
Efter sex veckor kunde kära maken för första gången i morse säga:"Idag mår jag bra."

Det började så smått igår då jag märkte att han behövde göra något och det blev en ljushållare för värmeljus. Och det blev en till idag. (Tänk om jag blir överöst av sådana nu!!) Som den gammal yrkesman han är med diverse samlingar vet jag att det finns massor med prylar som går att göra både det ena och det andra av.



Vi vet ju att sjukdomen finns där och är lika allvarlig som förut men sviterna efter operationen klingar av och livet blir lite mer som vanligt.







Det känns fantastiskt att plocka fram vår mentala lista med alla planer och projekt och fortsätta "beta av" på den.





I dag har jag träffat en person som leder meditationsgrupp.
Innan man får vara med, var det en liten intervju.
Jag har aldrig stött på den här sorten förut men jag tyckte det verkade passa mig. Handledaren berättade att en träff tar 2 - 2,5 timmar. Den första delen handleder hon gruppen genom meditationen.
Sen går man laget runt och en i taget får berätta om sina upplevelser, tankar eller bilder som uppkommit under sessionen och gruppen kommenterar eller ger sina reaktioner på det man sagt. Sen är det upp till var och en att ta till sig, förkasta eller fundera vidare.

Det tilltalar mig att bli hörd och bekräftad, att lyssna och få spegla.



Tänk om jag finner att jag har fler sidor och djup som jag kan ha nytta av i resten av mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar