tisdag 4 december 2012

Aktuellt


Här har det snöat flera dagar i sträck. Ibland mycket och ibland lite mindre. 

I går fram mot kvällen ringde de från tandvården och erbjöd mig en återbudstid och den tog jag ju. 

Upp tidigt. Mycket nysnö kan jag säga. 
Kära maken gick upp först, hämtade tidningen, fixade frukost och skottade fram bilen, allt medan jag hade det bra vid frukostbordet.

Färden till tandläkaren var spårig kan man nog lugnt säga. Det kändes inte ok att köra fort, men det behövde jag ju inte heller. Väl framme var det som vanligt; ruskigt! När jag sitter där tror jag alltid att det ska hända katastrofer men det gjorde det inte denna gång heller. 

Kära maken har varit ute ett flertal gånger idag och skottat. Just nu har han bytt om men jag tror han kommer att ge sig ut om en stund igen för snön fortsätter falla.

Själv valde jag att baka idag. På min kalender står det inget om att baka kakor för det har vi nästan slutat äta. (eller rättare sagt, -bakar man inga finns det inga att äta) Men jag har bakat drömmar. Länge sedan sist och det var riktigt roligt, de blev fina och ska smakas av till eftermiddagsfikat. Därefter gjorde jag en saffranskaka med citron. Fram mot kvällen ska jag sätta en deg som ska stå över natten och sedan bakas i järngryta.


Apropå det jag skrev för ett tag sedan om att jag blev besviken på bokfesten här i byn. 
Måste tala om att jag fick ett telefonsamtal någon dag senare från arrangören. De hade märkt att vi gick vår väg. Jag fick säga hur jag upplevde det hela och hon fick förklara sitt handlande utifrån den situation som rådde. 
I dag kom en ursäkt från ett annat håll. Den värmde, men var inte nödvändig för jag upplevde nog att det hela var överståndet och lagt i lådan för mindre goda upplevelser som saknar vidare betydelse.

2 kommentarer:

  1. Vackert vinterfoto! Och, hemtrevligt med bak ..., nästan så att man känner doften ...

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. En del är flitiga! Själv fick jag 4 utredningar klara. Nödvändiga och ger mig något att stoppa i magen - när löningsdagen kommer. Skönt att jag slipper skotta när jag kommer hem från jobbet tycker jag.

    SvaraRadera