onsdag 5 december 2012

I väntan på maten

Snön har slutat falla för den här gången. Det är vackert ute. Stod och tittade på fågelbordet medan jag bakade. Det är så fint med alla fåglar och den skottade gången fram till dem. 

På tal om bak så får jag väl säga att brödet som skulle bakas i järngryta blev misslyckat denna gång - men skam den som ger sig. Gör ett nytt försök och sätter en ny deg i kväll. Det kan ha varit torrjästen. Därför ska jag försöka med färsk jäst. 

Medan degarna jäst (bakade två omgångar till med annat bröd) har jag tvättat och städat i mitt syrum. Egentligen har jag bara plockat ner i lådorna alltefter sen rummet blev klart, men nu tog jag mig tid att sortera. Det känns bra att ha det gjort.






Detta tog nu inte hela dagen utan en stund ägnade jag åt att göra klart och montera min axelvärmare. Ull och acryl ska värma mig när det kyler på.






2 kommentarer:

  1. Man hinner en del om man bara sätter fart. Och du tycks inte ha vilat många minuter i dag.

    Snygg axelvärmare :)

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du har. Skulle du kunna skicka lite till mig?

    SvaraRadera