tisdag 17 april 2012

Vinst

Häromdagen blev jag lite konfunderad. För tredje gången hittade jag hål på plagg tagna ur en speciell garderob. Jag var övertygad om att där fanns mal. Men nu har jag storstädat garderoben och inte hittat något kryp. Får se om det händer igen.

Gårdagen var en ljuvlig dag när solen till sist kom fram.
Utefika och ogräsbekämpning.

På kvällen var det årsmöte i vår samhällsförening. En lite småputtrig tillställning. Efter förhandlingar, informationer och lite spånande om vad som skulle kunna förbättras i byn bjöds vi på fika, flera olika bröd och pålägg och därtill en kaka. Under fikat såldes ett lotteri. Jag tog tio lotter och fick fem vinster.

Ska nog köpa en triss när jag kommer till affären nästa gång.




1 kommentar:

  1. Grattis till vinsten. Du vinner då ofta nuförtiden.
    Otrevligt spöke ni har som gör hål i kläderna. Kanske det är så att du kommer emot något när du har kläderna på? Eller att det är färdiga för lapptäckehögen?

    SvaraRadera