torsdag 7 april 2016

Förgäves

En bekant köpte väst på nätet. Men den passade inte till henne. Retur och återbetalning blev lite krångligt. Men eftersom jag nog behöver en ny väst och färgen smälter bra ihop med mig slog jag till och erbjöd mig köpa den av henne.



Idag när jag bakat klart ett par pajer, bestämde jag mig för att ta en promenad hem till henne och betala västen. En liten promenad på knappa tre kilometer. Men tyvärr var det ingen hemma hos henne så det blev till att gå tillbaka. Då tog jag den lilla extra svängen till brevlådan men den hade redan kära maken tömt. Så nu är frågan om jag gick förgäves. Eller kanske i onödan.

Beror väl på hur man tänker, jag har ju mina slantar kvar ett tag till.
Och kameran hade jag som vanligt i byxfickan. Och även idag upptäckte jag några nya motiv utmed vägen.
 Visst är det här en liten sagoberättare som sitter på stammen! Någon gång när det inte småregnar ska jag sätta mig ner bredvid henne och lyssna. Det fanns nämligen en perfekt stubbe att sitta på. Men just idag var det inte nog med att det var vått den av regnet som föll, det liksom sipprade ur den också.









Bara en liten bit bort fanns ett träd med en härlig håla. Säkert värd att undersöka.










Den här "barr-rosen" kunde jag inte motstå. 



OK, oförrättat ärende men absolut varken förgäves eller i onödan.

 Det är nu man ska gå ut i ur och skur och se på alla vitsippor som så förföriskt flirtar och bugar. Till att börja med lite ensamma här och var, men snart i stora vita drivor.

2 kommentarer:

  1. Dagens motion fick du iaf och det är inte att förakta. Rätt skönt ute också mellan skurarna

    SvaraRadera
  2. Ta med ett hopvikbart sittunderlag på dina utflykter :)

    SvaraRadera