söndag 6 oktober 2013

Namnsdag

I veckan ringde dottern och bjöd in till namnsdagsmiddag. Det tackar man ju inte nej till. Efter lite prat bestämde vi att kära maken o jag skulle åka upp till henne redan på lördagen. Idén var min för då skulle jag kunna hjälpa till lite i hennes trädgård.


 Våra barn vet att de har en mamma som är barnsligt förtjust i paket med vackra papper och krulliga snören. Så visst, de uppvaktade och fick mitt modershjärta att slå lite extra. Inte bara för paketen, utan än mer för att de bryr sig och alltid är så omtänksamma.
Innehållet?? Det var inte vad jag kunnat föreställa mig när jag såg paketet.
Kanske så småningom att det hamnar på bild här.





Dottern har besvärligt med sin höft. Och som om det inte var nog har hon drabbats av en riktig brakförkylning med feber och hosta. Klart jag ville hjälpa henne vintra in i trädgården.
(Sen gillar jag ju den typen av arbete. Kan inte tänka mig bättre sysselsättning en vacker Britt-sommar-dag.)
När krukorna var tömda och inställda, kryddorna ställda i vinterförvar klippte vi bort lite grenar från sälg och lönn.
Då föll pynta-lusten på. Vi plockade vackra lönnlöv och trädde upp på en ståltråd. Visst blev det vackert.

Nu måste jag bara göra något riktigt vackert till mitt eget höstbord. Det får bli morgondagens uppgift.



3 kommentarer:

  1. Grattis på namnsdagen. Tjusigt höstkrans.

    SvaraRadera
  2. Grattis!!

    Vilken vacker boll!

    SvaraRadera
  3. Så vacker denna lövkransen är!!!! Ska nog fundera på att härma dej!!!!
    PS. Tack för din fina kommentar. DS
    En hälsning ifrån ett höstligt och vackert Stenungsund

    SvaraRadera