tisdag 18 september 2012

Nu är det städa som gäller

I går kom jag hem igen. Det kändes så skönt att se huset och trädgården. Husvagn i all ära men nu börjar det bli segt.
Men det är bara så att det är minst två veckor kvar. Det går ju inte att ge sig iväg när påbörjade reparationer bara är halvfärdiga. Det blir att bita ihop och göra klart. Vi har säsongsfinal på lördag. Medlemsmöte med fest på restaurang. Sen lär det väl bara vara kära maken och något ekipage till som är kvar.
Nåväl det var inte det jag skulle skriva om även om det också handlar om att städa och göra klart.

Det första jag lade märke till var min fina fikahörna.

Lite städning, läs rensning, kan den också behöva.

Inomhus vara det bra dammigt och vissna blad "i drivor". Tvätt är det visst för jämnan. Trodde ett tag att tvättmaskinen var trasig då den stannade med vatten i. (Men det var kära maken som valt fintvätt utan centrifiguering) Pust såg nästan hur tusenlapparna flög iväg.

Sen har jag tagit mig för att städa på facebook. Jag är så innerligt trött på att läsa vidarebefordrade reklaminlägg, ibland i flera upplagor. Lika illa är det med inlägg som mest är ve och klagan. Värst är det när "vänner" beskriver sin omgivning med synnerligen förklenande omdömen. Det kan vara mycket att skrolla förbi för att hitta något av intresse att läsa. Och hemska tanke - tänk om jag missar någor jag vill läsa för att sidan svämmar över av skräppost.
Så; nu har jag plockat bort alla "vänner" som skickar reklam, gnäller och uttrycker sig plumpt.
Men vad skönt med rena rabatter, rena golv, rena fönster, tom tvättunna och en lättläst facebook-sida.

3 kommentarer:

  1. Städning blir det inte så mycket av än här. Men det blir fint när man gör det.Har också tänkt göra det du gjort med facebook. Som jag brukar säga kliv ur galoscherna om de inte passar. För vad intresserar det mig om någon spelar ett spel och det är inte trevligt när någon alltid har förklenande saker att skriva om alla andra mäånniskor. får nog ge mig det i uppdrag att göra i helgen.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar Krasse du har vid knuten. Hur kan du vara borta så mycket från din trädgård. Det skulle jag inte klara. Jag håller också på och försöker städa lite både här och där. Kanske skulle ta och städa lite på Facebook jag också.

    SvaraRadera
  3. Hej "Tanten"!
    Tack för din kommentar i min blogg (annelinasblogg.blogspot.com), värmer! Såklart tittade jag in i din/dina, spännande. Hann bara "titta in" lite ... ska iväg! Hur som helst kommer att följa den, blogg nr. 2, verkligen kul! Känns som att man är där ...

    Ha en fin dag
    Anne-Lie

    SvaraRadera