torsdag 27 september 2012

Hembesök

Inte kan jag minnas att det var så här ruggigt förr om åren när jag stod på eftersäsong. Fast det var ju inte vid havet då. Och egentligen har det väl inte varit ruggigt hela september här heller. Jag vill minnas några dagar då jag solade och ett antal dagar i björnbärssnåren och någon dag med bad också. Så inget gnäll!

Vaknade rysligt tidigt och var tvungen att gå upp och ut en stund. Då var det mörkt, men efter att ha läst en stund, började det ljusna.
Mycket riktigt. Regnet kom.

Tur att det mesta av utejobben är klara. Igår hjälptes vi åt att ta ner gungorna.
Kvar är bara lite möbler som ska upp på dansbanan för vinterförvaring. Men så länge vi är några kvar och jobbar vill vi ju ha någonstans att sitta och fika tillsammans.
Istället för att sitta och titta på regnet bestämde jag mig för att åka hem med lite pinaler, mest sånt som ska tillbaka till Björkenäs till våren när nästa säsong börjar.
I kväll ska jag njuta i badkaret. Kanske blir jag hemma hela dagen imorgon, väntar in kära maken och åker tillbaka på lördag.
Vi kommer att vara de sista kvar på campingen några dagar medan kära maken fortsätter renovera i servicehuset.
En granne på campingen drar till Öland på skördefest idag och lämnar sina fina blommor.








3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker bild (den översta, husvagnen också fin)!

    SvaraRadera
  2. Mycket roligare väder vid kusten än här.

    Men den Paddington jag köpte hade ingen marmeladmacka under hatten. Så lite trist känns det. Var så säker på att den skulle ligga där. Undrar om den finns på den större storleken? Å andra sidan en Paddington får räcka. :)

    SvaraRadera
  3. Vad ni jobbar och sliter. Så härligt det måste vara att tillbringa sommaren vid havet.

    SvaraRadera